Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Παπανδρέου: «Να κλείσει σήμερα κιόλας το θέμα με τους απεργούς»

 Με τη χρήση ακόμη και βυτιοφόρων του στρατού επιχειρεί η κυβέρνηση να δώσει λύση στο τεράστιο πρόβλημα που δημιουργεί η συνέχιση της απεργίας των ιδιοκτητών των φορτηγών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων. Την απόλυτη αποφασιστικότητά του «να κλείσει σήμερα κιόλας» το θέμα με τους απεργούς μετέφερε ο πρωθυπουργός από την Κρήτη σε στελέχη της κυβέρνησης. Συγκρούσεις μεταξύ απεργών και ΜΑΤ σημειώθηκαν στα διυλιστήρια Θεσ/νίκης.

Σε ανακοίνωσή της η κυβέρνηση, ύστερα από την συνεδρίαση της διυπουργικής, τονίζει ότι τα βυτιοφόρα Ιδιωτικής Χρήσης εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρίες πετρελαιοειδών, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις, με τα δικά τους μέσα διασφαλίζουν ήδη-σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο-την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων (αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, Νοσοκομεία, κ.ο.κ.), ότι τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης και τέλος, ότι οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοστούν αμέσως σε βάρος των παραβατών. Επίσης, αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλλουν, εφ' όσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.

Παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να αρθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών στις εθνικές οδούς το Σαββατοκύριακο, ώστε να διευκολυνθεί η κατάσταση και να τροφοδοτηθεί η αγορά με καύσιμα και κοινωνικά αγαθά.

«Η επίταξη θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται», διαμηνύει η κυβέρνηση, που παράλληλα έδωσε εντολή να ολοκληρωθεί άμεσα η επίδοση των κλήσεων επίταξης στους ιδιώτες οδηγούς φορτηγών.

«Θα εφαρμοστεί αυστηρά ό,τι προβλέπει ο νόμος» 

Στις περιπτώσεις που εκείνοι θα αρνηθούν την παραλαβή των φύλλων πορείας ή δεν επιστρέψουν στην εργασία τους, η εντολή είναι να εφαρμοστεί αυστηρά ό,τι προβλέπει ο νόμος. Δηλαδή να κινηθεί η διαδικασία του αυτοφώρου και να προβεί η πολιτεία στην αφαίρεση των αδειών τους.
 
Τι αποφάσισαν οι συνδικαλιστές

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων που συμμετείχαν στη γενική συνέλευση, η οποία διήρκεσε περίπου δύο ώρες, αψήφησαν το γεγονός ότι η κυβέρνηση τους έχει επιτάξει από προχθές το απόγευμα, ενώ αγνόησαν και τις εισηγήσεις των συνδικαλιστών του κλάδου, οι οποίοι «έδειχναν», με δηλώσεις τους, τη λύση της απεργίας. Σε εξέλιξη βρίσκεται συγκέντρωση των ιδιοκτητών έξω από τη Βουλή ενώ επεισόδια δημιουργήθηκαν μεταξύ απεργών και ΜΑΤ στα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην εισήγησή του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος, ανέφερε ότι οι απεργοί «θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι είναι σε καθεστώς επίταξης, τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει η κοινωνία από τις κινητοποιήσεις, αλλά και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα».

Επιπλέον, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, Γιώργος Τσάμος, μιλώντας το πρωί στον ρ/σ ΒΗΜΑ 99,5 άφησε να εννοηθεί ότι οι βυτιοφορείς ενδέχεται να σταματήσουν την κινητοποίηση, ενώ -μιλώντας στο Mega- ζήτησε από τους οδηγούς Ι.Χ. «να κάνουν λίγη υπομονή έως το μεσημέρι».

 

Πάντως, η σχετική απόφαση ελήφθη δια βοής και όχι με μυστική ψηφοφορία, όπως προβλέπει το καταστατικό. Κατά τη διάρκεια γενικής συνέλευσης, οι ιδιοκτήτες έκριναν ότι οι προτάσεις του υπουργείου Μεταφορών δεν τους ικανοποιούν και καταλόγισαν στην κυβέρνηση «αιφνιδιασμό και εμπαιγμό».

«Όλος αυτός ο κόσμος που βλέπετε γύρω σας δίνει ότι έχει και δεν έχει για να μην χάσει αυτό που λέγεται περιουσιακό τους στοιχείο», δήλωσε ο Γιώργος Τζωρτζάτος, μετά την ολοκλήρωση της γενικής συνέλευσης.

«Δεν ήρθαμε να κάνουμε μνημόσυνο στις άδειές μας αλλά να πανηγυρίσουμε όπως οι πρόγονοι μας όταν πήγαιναν σε μάχη», επεσήμανε σε άλλο σημείο των δηλώσεών του ο κ. Τζωρτζάτος, ενώ ευχαρίστησε όσες κοινωνικές ομάδες συμπαραστέκονται στον κλάδο.

Από την πλευρά του ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών σχολιάζοντας την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών δήλωσε, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, ότι «η πρόταση της κυβέρνησης ήταν γενναία, κακώς είναι αμετακίνητοι οι μεταφορείς αλλά θα πρέπει να συμμορφωθούν με το σύνταγμα και τους νόμους. Η επίταξη θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Καλύτερη η εικόνα στα πρατήρια
Η κατάσταση στην αγορά είναι σήμερα ελαφρώς βελτιωμένη, καθώς από το πρωί επιτρέπεται η κίνηση των Ι.Χ. βυτιοφόρων, ιδιοκτησίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, τα οποία εφοδιάζουν τα πρατήρια.

Παρόλα αυτά δεν λείπουν ούτε σήμερα οι ουρές αυτοκινήτων στα πρατήρια. Παράγοντες της αγοράς καυσίμων εκτιμούν ότι, εφόσον λήξει σήμερα η απεργία των μεταφορέων, η κατάσταση θα εξομαλυνθεί σε λίγες ώρες, καθώς θα περιοριστεί η ζήτηση από τους οδηγούς που έχουν μεν καύσιμα, αλλά περιμένουν στις ουρές για να συμπληρώσουν το ρεζερβουάρ.

Σήμερα, η φόρτωση βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη γινόταν κανονικά μέχρι τις 10:45 το πρωί, οπότε και διακόπηκε, εν αναμονή των αποτελεσμάτων της γενικής συνέλευσης. Έκπληξη προκάλεσε, ωστόσο, το γεγονός ότι ήταν μειωμένη η προσέλευση βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης για όσο διάστημα επιτρεπόταν η ελεύθερη διέλευση, με εξαίρεση αυτά με προορισμό το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τα οποία ούτως ή άλλως οι απεργοί αφήνουν να φορτώνουν κανονικά.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Υγρών Καυσίμων «Μέγας Αλέξανδρος», Θέμης Κιουρτζής, επεσήμανε ότι τα ελάχιστα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης, που κινήθηκαν το πρωί, δεν βελτίωσαν την κατάσταση.

Καθυστερεί η επίδοση των φύλλων πορείας


Εν τω μεταξύ, στην πράξη δεν υπάρχει γενικευμένη εφαρμογή της πολιτικής επιστράτευσης.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή, φύλλο πορείας δεν έχουν λάβει ούτε οι πρατηριούχοι που διαθέτουν μικρά οχήματα δημοσίας χρήσης και, συνεπώς, δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν ούτε αυτά.

Πάντως, στη νομαρχία Πειραιά ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποστολής των αποφάσεων επίταξης στους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών, σύμφωνα με ανακοίνωση της Νομαρχίας.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5, επέρριψε ευθύνες στις Νομαρχίες για την αργοπορία στη διαδικασία επίταξης, ενώ σημείωσε πως δεν υπήρξε η αναμενόμενη αντίδραση της Δικαιοσύνης στις περιπτώσεις που εκείνοι οι οποίοι πήραν φύλλα επιστράτευσης αρνήθηκαν να συμμορφωθούν.

Παράλληλα, ανέφερε ότι εκτός από την επιπλέον άδεια, στους απεργούς προτάθηκε η φορολογική απόσβεση της αξίας των αδειών πέραν της τριετίας.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση αφήνει να εννοηθεί ότι το νομοσχέδιο δεν θα εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή πριν από τα τέλη Αυγούστου, κάτι που έχουν ζητήσει οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

«Οι άστοχοι χειρισμοί της κυβέρνησης, η συμβολή της στη δημιουργία ακραίων καταστάσεων, η επιλογή επίσης ακραίων λύσεων, δημιούργησαν το αδιέξοδο των τελευταίων ημερών, με θύματα όλους τους Έλληνες πολίτες», σχολίασε ο τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης, μετά την ανακοίνωση της απόφασης των ιδιοκτητών φορτηγών να συνεχίσουν την απεργία τους. «Η ευθύνη είναι 100% της κυβέρνησης. Το τίμημα το πληρώνει 100% η Ελλάδα», πρόσθεσε.

«Ούτε η κυβέρνηση μπορεί να συμπεριφέρεται σαν …"τρελό φορτηγό", ούτε οι φορείς να οδηγούνται "με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά" μακριά από την πραγματικότητα…», σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑΟΣ, Κωστής Αϊβαλιώτης.

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας την κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών, έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Η κυβέρνηση, έστω και την ύστατη στιγμή, οφείλει να αποσύρει το απαράδεκτο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή, τουλάχιστον, να δηλώσει ότι το "παγώνει", ανοίγοντας έναν ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και την κοινωνία, προκειμένου να αναζητήσει τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις, αλλά και για να αποτρέψει την παράδοση των οδικών μεταφορών σε μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και σε καρτέλ». 
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεκτά ΟΛΑ τα σχόλια αρκεί να μην είναι υβριστικά ή... διαφημιστικά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...